Tillbaka till media

youtube profile picture

Popskolan

Jan 24, 2022

I slutet av 2012 valde Popskolan att starta ett välgörenhetsprojekt, PopAid till förmån för barnhemmet Loszughana i Ghanas näst största stad Kumasi.

Under år 2013 lyckades vi genom våra evenemang och bidrag från föräldrar samla in 80000 kr som räckte till att bygga ett nytt hus i byn. Systrarna Blessing Junior och Blessing senior flyttade så småningom in tillsammans med en en barnhemsmamma och vi har fått följa dem genom alla år fram till idag.

Varje evenemang som Popskolan haft under åren 2013-2021 har haft en frivillig entré och samtliga intäkter har gått till barnhemsbyn. Vi har bidragit till mat, kläder, musikinstrument, djur, skolmaterial, leksaker, septitank mm och vi fortsätter att hjälpa byn.

Popskolan har valt att vara barnen och byn trogna, då behovet är ständigt pågående.

Vi vill inte bara hjälpa barnen att överleva, utan vill också ge dem ett bra liv och en ljus framtid.

Det lilla vi ger, det lilla vi gör betyder så oerhört mycket och ibland betyder det allt. Sången Ljus skrevs 2013 av Linda Hedlund och såldes då som CD till förmån för barnhemsbyn i Ghana.